Obezita u psů

Obezita u psů je spojena s různými faktory, jako je věk, pohlaví, rasa, kastrace. Ale nejdůležitějším faktorem bývá majitel psa: typ a množství krmiva, počet jídel za den, frekvence pohybu. Ale neměli bychom zapomínat, že obezita může být také důsledkem různých nemocí.

Po sterilizaci psů je téměř dvakrát vyšší riziko obezity. Metabolické změny, které se probíhají v těle, podporují hromadění tuku. Některá plemena mají genetické predispozice k obezitě. Mají nízký metabolismus. Největším rizikovým faktorem pro obezitu však jsou majitelé domácích zvířat samotných, kteří nevhodně vybírají  potravu pro psa.

Nemoci způsobené obezitou jsou stejné jako u lidí:

• Zkrácení délky života,
  • Ztráta sluchu,
  • Hypertenze,
  • Problémy se srdcem,
  • Zánět kostí a kloubů (vhodné je pak podávat kloubní přípravky Alavis),
  • Problémy při operaci,
  • Problémy s hojením ran.

Pokud se chceme vyhnout nadváze a obezitě psa, je třeba dohlížet, aby pes se sklonem k obezitě nejedl více než to, co dostane do misky. Měli bychom také sledovat denní dávky krmiva a vážit jídlo.

1. prosim o radu,).máme fenku labradorku a v posledních dvou měaících nám silně
    přibrala .má 11 let silně se zadýchá .do schodů ji musíme „vystrkat“
    snížili jsme ji denní dávky podávané večer o 40%,vody má dostatek stále,po 14 dnech se začaka v podlaločním prostoru shromaždovat hmota, je to normální?
    snažíme se o zvětšený pohyb chození jak dlouho?
    děkuji předem za radu.
    (po určitých problémech byla u ni provedena sterilizace)
    piska.

učitě je potřeba zredukovat váhu pomocí nějaké diety (např. http://www.rajkrmiv.cz/veterinarni-diety-obezita/ ), pro kontrolu „podlaločního prostoru“ případně navštívit veterináře.