Dieta psa s kloubními problémy

Kloubní problémy psa

Kloubní problémy psa jsou způsobeny různými faktory. Poškození kloubní chrupavky a zánět v okolí kloubu jsou příčinou silné bolesti. Příčiny způsobující nemoci kloubů psa jsou různé. Mohou to být genetické vady, úrazy, nevhodné složení stravy. Příliš bohatá potrava může vést k obezitě, která vede k osteoartróze. Také některé bakteriální či virové infekce mají vliv na zdraví kloubů našeho psa.

Ukázalo se, že psy, kteří konzumují denně krmivo bohaté na antioxidanty (zejména vitamín. C), mají nižší náchylnost k onemocnění kloubů. Antioxidanty sníží množství volných radikálů v těle, což je důležité pro průběh degenerace chrupavek. Také lutein působí jako antioxidant a pozitivně ovlivňuje stav kloubní chrupavky.

Dysplazie kyčelního kloubu je nejčastější kloubní onemocnění u psů. Důsledkem je kulhání zadní končetiny. V případě kulhání přední končetiny jde o dysplazii loketního kloubu.

Dysplazie loketního kloubu byla uznána jako nemoc u psů v posledních 10 až 15 letech. Problémy obvykle začnou u psů okolo 6 měsíců věku nebo starších. Ve většině případů jsou postiženy obě přední nohy. Může dojít k otoku kloubů.

Nejčastější léčba je artroskopická operace. Psi, kteří podstoupí operaci mají výbornou šanci k návratu do normálního života. Prognóza pro každého psa se bude lišit v závislosti na závažnosti onemocnění. Pooperační péče je také důležitým faktorem pro úspěch operace. Po operaci pes musí trávit většinu svého času v kleci a má povoleny pouze krátké procházky na vodítku. Důležité jsou vhodné kloubní přípravky, například alavis nebo colafit.