Dieta pro obézní kočky

Obézní kočky

Častým problémem kočky je nadváha . Pokud váš mazlíček trpí nadváhou nebo obezitou, měli bychom navštívit veterinárního lékaře a probrat nasazení diety. Příliš velký úbytek hmotnosti může ve skutečnosti způsobit mnoho problémů.

Obezitou často trpí starší zvířata (od 7 let), důvodem je pomalejší metabolismus.  Příčinou je především nedostatek pohybu a příliš bohatá nebo nevhodná strava. Jiné příčiny obezity jsou některé nemoci, jako je diabetes. V některých případech je obezita geneticky podmíněná.

Obézní kočky jsou vystaveny různým nemocem a neduhům. U obézních koček může dojít k např. selhání jater, ledvin, střevním poruchám, poruchám prokrvení, poruchám srdce, selhání srdce a chlopní. Kočky mohou mít také potíže s dýcháním, vysoká hmotnost přispívá k degeneraci kloubů a páteře. Výsledkem obezity je také menší odolnost vůči chorobám.

Je jasné, že obezita není dobrá pro zvíře. Ale jak účinně pomoci kočce zhubnout? Za prvé, musíme zhodnotit rozsah problému, zda má kočka jen nadváhu nebo trpí obezitou . U nadváhy je patrný přebytek tělesného tuku, ale hmotnost nepřekročila 20% povoleného standardu. U obezity je tělesná hmotnost vyšší o více než 20% normálu. U obézní kočky nemůže ani cítit žebra.

Před dietou by měl veterinář posoudit stupeň obezity. Je také třeba pamatovat na několik důležitých zásad diety kočky. Klíčem k úspěchu není zhubnout rychle, optimální týdenní úbytek hmotnosti je maximálně 0,4 kg (váhový úbytek je nejlepší sledovat pravidelným vážením).

Váš veterinář může doporučit vhodné veterinární diety a potravinové doplňky (vitamíny, minerály, mastné kyseliny, L karnitin, koenzym Q10, chrom ) pro spalování tuků a udržení zdraví kočky.

Důležitým faktorem je fyzická aktivita. Nutné je zajistit odpovídající denní dávky pohybu, aby mohla spalovat přebytek tělesného tuku.

1. Dobrý den,dnes nám umřela 14letá kočička,ráno šla na terasu,vrátila se a napila a pak vlezla do postele,najednou dvakrát hlasitě zachrčela a umřela.Byla vždy strašně pomalá,nikdy nelítala jako ostatní kočky,mysleli jsme že je to tím že byla tlustá a líná/8kg/nemohla mít nemocné srdce?Děkuji za odpověď.

nějaký problém se srdcem klidně mít mohla. Kočky mívají poměrně často zvětšené srdce, které potom nepumpuje krev správně do těla. Pokud měla tuto vadu, tak ji k tomu ta obezita určitě moc nepomáhala. Ale každopádně Vám nemůžu potvrdit, že umřela na nemocné srdce, příčinou mohlo být i něco úplně jiného.