Artritida u psů

—————————————————————-
Artritida u psů
Co je artritida?
Artritida neznamená neobvyklé změny v kloubech. Jedná se vlastně o zánět kloubů. Ten může nastat v každém kloubu, ale obvykle postihuje starší psy.

Znamení artritidy u psů:
Drobné změny v chování psa jsou:
– zvýšení tělesné hmotnosti,
– pes více spí než obvykle
– méně se pohybuje
– změny v chování

Příčiny artritidy u psů:
Artritida může být způsobena nadměrným namáháním kloubů a končetin. Někdy se však objeví v důsledku poruchy imunitního systému, který vede k zánětu kloubních tkání.
Artritida může být také výsledkem dysplazie, protože v takových případech se chrupavka opotřebovává rychleji. Část kosti pod chrupavkou je tak více vystavena tlaku a snadno se zanítí.

Léčba artritidy u psů:
Problémy s chronickou artritidou se řeší podáváním steroidních i nesteroidních protizánětlivých léků. Veterináři často předepisují léky s protizánětlivým účinkem a leky na omezení bolesti

Péče o psa artritidou:
Důležité je udržení správné tělesné hmotnosti psa nebo snížení hmotnosti na přijatelnou úroveň. Také je důležité pravidelné cvičení, které pomáhá udržovat pohyblivost kloubů. Pes nesmí ležet na tvrdé podlaze. Dobrý účinek mají masáže. Po konzultaci s veterinářem můžete přidat do stravy všechny druhy doplňků, které pomáhají při léčbě artritidy. Je velmi důležité vybrat si kvalitní přípravky pro psy. Bylo prokázáno, že omega mastné kyseliny poskytují úlevu od bolesti a zánětů spojených s artritidou. V některých případech pomáhá alternativní medicína – akupunktura.

Vynikající kloubní výživa canvit chondro a canvit chondro maxi.