Alergie u psů a základní pojmy

Alergen je látka, která vstupuje do těla, dráždí imunitní systém a způsobuje tvorbu specifických protilátek. Alergen může být přírodního původu nebo syntetizovaná chemická sloučenina. Psi, stejně jako lidé, jsou alergičtí na různé věci, což se projevuje různými způsoby. Existují alergie na potraviny (nejčastější alergeny jsou kukuřice, pšenice, sója, mléčné výrobky, konzervační látky, umělá barviva … atd.), alergie na hmyzí bodnutí (např. blechy, včely, vosy atd …)., alergie léky a vakcíny (např. prostředky na odstranění vnitřních a vnějších parazitů … atd..), alergie na roztoče, pylové alergie a jiné alergie (např. alergie na šampon … atd.).

Příznaky alergie u psů
Alergie u psů se může projevit různými způsoby a v různých kombinacích. Nejčastějšími příznaky jsou respirační a kožní onemocnění, které můžeme pozorovat v těchto formách:
– (hnisavý) zánět kůže
– nadměrné škrábání, kousání a lízání kůže
– svědění nohou
– zánět oka, otoky očí, slzení
– zánět ucha (škrábání uši)
– kýchání
– průjem – … (a další)

Nejhorší reakce na alergen je anafylaktický šok, který může ovlivnit několik orgánů (otok části těla, zvýšená srdeční frekvence … atd..), a může způsobit smrt.
Identifikace a „léčba“ alergie
Pokud máte podezření, že váš pes má alergii (tj. má některé z výše uvedených příznaků a nemůžete najít příčinu), je nejlepší okamžitě zajít k veterináři (pokud máte příležitost tak jděte k veterináři se specializací na dermatologii)

Strava pro psa s alergií
Pes by měl jíst jídlo vhodné pro alergiky předepsané veterinárním lékařem. V průběhu diety (což obvykle trvá asi 3 měsíce), bude vidět, zda se situace zlepšila nebo ne.
Další identifikace alergenů
Veterinář obvykle provede kožní test – na kůži zanese malé množství alergenů a po nějaké době provádí kontrolu reakce na konkrétní alergeny, testováno je několik desítek nejčastějších alergenů. Také může navrhnout, krevní testy. Na základě výsledků vyšetření, veterinář rozhodne o vhodném očkování.

Veterinární diety hills c d a hills i d.