Proč můj pes nechce jíst

Proč můj pes nechce jíst?
Nedostatek chuti k jídlu může být někdy příznakem nemoci. Proto, když nedostatek chuti k jídlu přetrvává, obraťte se na svého veterinárního lékaře.
Pokud váš mazlíček nebude jíst, měli bychom se začít bát, že to mohou být problémy s trávením?
Nedostatek chuti k jídlu je velmi nejednoznačným příznakem. Mnoho nemocí může přispět ke vzniku ztráty chuti k jídlu, jako je například zánět žaludku, střeva, jater, slinivky a další zažívací problémy. Pokud nechutenství přetrvává po dobu 2 dnů, měli bychom jít s naším psem k veterináři.

Jaké jsou příznaky naznačující problémy s trávením?
Jde o úbytek hmotnosti, zápach z tlamy a problémy se srstí jako vypadávání srsti. Dále také zvracení, nadýmání a průjem.

Co by mohlo být příčinou?
Častou příčinou trávicích problémů jsou nevhodné potraviny podávané zvířatům. Další příčinou zažívacích potíží může být invaze parazitů v trávicím traktu psa.

Jak probíhá vyšetření nemocí trávicího procesu?
Veterinární lékař musí určit přičinu způsobující zažívací problémy u psů. Důležitou roli hraje rozhovor s majitelem zvířete. Následují pečlivé klinické vyšetření a další testy (krevní obraz, ultrazvuk břicha a břišní radiologie). Pouze na základě těchto vyšetření může veterinář určit správnou diagnózu a zavést příslušnou terapii.
Prevencí je podávání kvalitního krmiva pro psy, vyhnout se podávání zbytků z našich stolů, kostí drůbeže a příliš tučných jídel. Také pravidelné odčervení psů (přibližně jednou za 5-6 měsíců) a dodržování pevných krmených intervalů je nemírně důležité.

Jak můžeme zlepšit chuť k jídlu a trávení našeho domácího mazlíčka?
V prvé řadě podávat správné krmivo pro psy. Můžete také použít přípravky zvyšující chuť k jídlu a zlepšující trávení – prebiotika.

1. Dobry den, mam 13 rocneho kokerspaniela, nechce moc jest granule, co mu davam, ale pritom chut do jedla ma, stale na mna pozera, ked jem a slinta. Casto mava hnacky a teraz aj casto vracia zlc. Poprosim Vas o radu, co mam zmenit?

2. Dobrý deň,
    je potrebné nájsť krmivo, ktoré mu bude chutiť. Možno skúsiť vlhké krmivo, konzervy, keď suché granule odmieta. Pre zlepšenie trávenia sú vhodné: Eukanuba VD Dog Intestinal, Hill’s Canine I/D, Hill’s Canine I/D Recovery Pack, Purina VD Canine EN Gastroenteric, Royal canin VD Canine Gastro Intestinal, Specific CID Digestive Support, Specific CIW Digestive Support, Vet Life DOG Gastro-Intestinal a mnohé ďalšie. Jednoducho sa dajú objednať aj na internete napr. na http://www.rajkrmiv.cz.

3. dobry den, mam psika Yorkshira uz dva dni a vobec nic nepije prosim o radu je to len steniatko

4. Dobrý den, hned s ním zajděte k veterináři, aby Vám pejska prohlédl.

5. mam psa a nechce zrat uz dva dni vcera vipila mlieko a neska uz nie iba pije vodu a trasie ju zima prosim vas o radu lebo neviem co mam robit dakujem

6. Dobrý deň,
    mali by ste zájsť za veterinárnym lekárom, ktorý vášho psa klinicky vyšetrí, odoberie mu krv, moč a na základe výsledkov odporučí ďalší postup, pretože nechutenstvo môže byť príznakom mnohých rozličných ochorení.

7. moj pes uz piaty den nic nezerie a pije vela vody iba dnes zvracala a nevieme co je jej prosim vas o radu dakujem

8. Dobrý deň,
    treba s ním zájsť za veterinárnym lekárom, aby ho vyšetril a zistil príčinu jeho problémov.

9. Dobrý den muj pes bullterier přestal jist granule hodně schodil a to jsem už vyskousela hodně druhů granuli od nejobyčenějšich až ty nejlepši furt je to stejne .. Děkuji

mohli by jste vyzkoušet ještě konzervy nebo vlhčené krmivo.

11. Dobry vecer,mam jiz 14dni problemy s 3 letou feneckou yorkshiera,je necely nesic po harani,odmita jakekoli jidloma odmala velmi citlive zazivani,prodelala zanet slinivky,od te doby je krmena kurecim masem s ryzi a granule ma veterinarni gastrointestinal hypoalergenik od Hillsu.ty me take odmita a kureciho se ani netkne.je po vysetreni biochemie krve,podle veterinare je vse v norme.nevim co ji dat aby se najedla.muzete mi poradit cim to muze byt?

Vaše fenka může trpět na pyometru, ale pak by krevní testy preukázali leukocytózu. Pokud byla skutečně robena len biochemie, doporučila by ještě cytologické vyšetření krve a usg vyšetření. Anorexie se objevuje i při řade jiných onemocnění, je potřebné Vaši fenku podrobněji vyšetřit.

13. prosim vas moja sucka nechce jest je to bernsky salasnicky pes nechutia jej granule a to ona i zjedla hocico naozaj hocico ma 9 mesiacov prosim pomozte mi

14. Dobrý deň,
    nechutenstvo môže byť príznakom množstva ochorení, je potrebné zájsť za veterinárom, ktorý určí príčinu.

15. Dobrý den,mám psíka ktorý ma 12 rokov a v poslednom období prestal jest nechce ani granule ani oblubené konzervy len pije stále vodu. Je smutný už vela schudol a je aj slabý zadné nohy ho neposluchaju. Prosím o radu.

měli by jste zajít za Vaším veterinářem, může se jednat cizí těleso v trávicím traktu nebo jinou vážnou potíž.

17. Dobrý deň, mam psa čivavu a ma už 8 rokov. V poslednej dobe ma nechutenctvo a prvi krat nechcel isť vonku. Nezje ani jeho najväčsiu pochuťku ,,frolik granule,, . Neviem čo mam z ňim robiť :((((

18. Dobrý deň,
    skúste zájsť za Vaším veterinárom, môže to byť príznak vážnejšieho celkového ochorenia.

19. Dobrý deň, mame fenu nemeckého ovčiaka a ma 2 a pol mesiaca. Pred troma dnami sme si ju doniesli domov a zo začiatku trochu jedla a teraz už nič. Stale pije iba čistú vodu ani mlieko nechce a ked jej nieco dame nasilu aby aspon trochu nieco zjedla tak to vyvracia . Stále chudne už ma iba 3,6 kila a nevieme co mame robiť boli sme uz aj u zverolekára a ten jej dal iba injekcie aj aby mala chut do jedla ale aj tak nejedla iba pila vodu.

20. Dobrý deň,
    po príchode do nového prostredia môže fena odmietať potravu, ale ak to trvá dlhšie ako tri dni a všetko čo do nej dostanete vyvráti, treba navštíviť veterinára. Určite ju bližšie vyšetrí a zistí, čo ju trápi a prípadne ponúkne nejaké diétne konzervy.