Péče o starší psy

Od 7 roku života psa probíhají v těle našeho mazlíčka nezvratné změny související s jeho věkem, které nelze vždy vidět. Je také známo, že věková hranice stárnutí je dána plemenem psa, geny a podmínkami, ve kterých žije.

Proces stárnutí začíná, když náš domácí mazlíček začíná mít potíže s chůzí, stoupáním do schodů nebo skákáním, je méně citlivý na povely, potřebuje více spánku a odpočinku. Příznaky, které prokazují, stárnutí našeho psa, je také úbytek na váze, ochablé svaly, šedivá srst, gastrointestinální poruchy a poruchy močových cest.

Když náš pes stárne, měli byste o něj začít pečovat jinak než dříve. Musíme si uvědomit, že jeho vnitřní orgány hůře fungují. Takže první věc, kterou potřebujete, je správné krmivo (lze doporučit krmivo calibra senior nebo eukanuba mature). Hlavním cílem krmení starých psů je aby byly v dobré kondici, dále prevence obezity a hubnutí, stejně jako snížení počtu možných chorob. Nevhodné je krmivo pro aktivní psy, to bude způsobovat ukládání tuku a může vést k obezitě, poruchám dýchacích cest a srdce. Krmivo musí obsahovat snížené množství bílkovin, více vitaminu C, selen a beta-karoten, zvýšené množství L-karnitinu a mastných kyselin Omega 3 a Omega 6.

Psi ve stáří potřebují hodně spánku a odpočinku, důležité je poskytnout psovi tiché a klidné místo k relaxaci. Pes musí mít pohodlné místo, kde je přístup na čerstvý vzduch a denní světlo. Velmi užitečné je časté kartáčování srsti, tím zajišťujeme masáž pokožky a neriskujete vytvoření nevzhledné spleti. Pravidelné stříhání drápů je nezbytná, aby se zabránilo bolesti při pohybu. Krmení suchým krmivem sníží riziko onemocnění zubním kamenem. Speciální kartáček na zuby a gel na zubní kámen jsou vhodným přípravkem v boji proti zubnímu kameni.

Další důležitou otázkou je jak udržovat fyzickou aktivitu. Ačkoli je omezena, pes musí mít ještě mírnou fyzickou aktivitu. Pohyb by neměl být přehnaný, jinak může způsobit nechuť k pohybu. Zrak, sluch i čich se zhoršuje, takže Vaše zvíře a jeho reakce na různé podněty může být zpomalena. To neznamená, že pes bude ignorovat naše povely. Měly bychom se proto ozbrojit dostatkem trpělivosti a pochopení pro naše seniory.