Nachlazení u psů

Doporučujeme vysoce kvalitní granule hills.
—————————————————————-
Nachlazení u psů
Studené a vlhké období (které je nejvhodnější pro rozvoj a přetrvávání virů) způsobuje nachlazení také u psů. Psi mohou být nachlazení kvůli náhlým výkyvům teploty, pokud leží na chladné podlaze nebo pitím velmi studené vody,… atd..
Nachlazení je v podstatě onemocnění horních cest dýchacích a je obvykle způsobeno různými viry a bakteriemi.

Známky nachlazení u psů
Příznaky nachlazení jsou stejné jako u lidí. Kašel , výtok z očí a nosu, kýchání, snížená chuť k jídlu a ve vážných případech horečka (v případě horečky navštivte veterináře).

Léčba nachlazení u psů
Musíme posílit imunitní systém zvířat vitamíny. Pes také potřebuje teplé místo k odpočinku a klid. Při hnisavém výtoku z nosu nebo očí, je nutné navštívit veterináře, protože to může být bakteriální infekce vyžadující léčbu antibiotiky. Stejně tak v případě závažného kašle (může jít o zápal plic nebo infekční kašel), veterinář Vám předepíše vhodnou léčbu.

Prevence nachlazení u psů
Nejlepší způsob, jak zabránit nachlazení, je pohyb na čerstvém vzduchu. To stimuluje krevní oběh a tělo je tedy mnohem úspěšnější v boji proti neviditelným patogenům. Pro správné fungování imunitního systému je také důležité psovi pravidelně odstraňovat vnitřní parazity, pravidelně ho očkovat proti chorobám a poskytnout mu kvalitní, vyváženou stravu. Obezita snižuje ochrannou schopnost těla. Občas je vhodné přidávání vitaminů (při vyšší zátěži, při náhlých změnách teploty, … atd..), ale pouze po konzultaci s veterinárním lékařem.

Kvalitní krmivo brit: pro štěňata je vhodná receptura brit care puppy, pro mladé psy můžeme doporučit brit care junior large breed a pro starší psy je nejvhodnější brit care senior.

4 komentáře

chci se zeptat, máme 3-letého pejska Berňáka a od včerejška nám až neobvykle dlouho močí a nevíme co s ním.
    Děkuji za odpověď

zajděte s ním k veterináři ať mu udělá rozbor krve. Mohlo by se jednat například o cukrovku nebo chronické selhávání ledvin. I když je poměrně mladý, bylo by lepší to zkontrolovat.

3. Dobrý den, mám černého 8-letého labradora, od včerejšího dne začal pokašlávat
    až s dávením, vypadá to, jakoby mu něco uvízlo v krku. Když leží v klidu,
    tak je to v pořádku, ale pohybem se zase „rozkašle“. Klacky žádné nekousal a ani
    žádné kosti. Chuť k jídlu má. Nevím, jak poznat, zda-li se jedná o nachlazení
    nebo o jiný problém. Dojít k lékaři s ním je obrovský problém a tak se uchyluji
    raději k pomoci doma po odborné konzultaci a pak teprve návštěva lékaře.
    děkuji za odpověď

mohlo by se jednat o chronický zánět hrtanu, starší psi na to trpí poměrně často. Ale stejnými příznaky se projevuje i srdeční nedostatečnost, proto bych Vám doporučovala řešit problém co nejdříve. Pokud nemůžete dostat pejska k veterináři, tak se domluvte s lékařem, ať se na něj přijede podívat k Vám domů. Většina veterinářů dělá návštěvy u svých pacientů.