Jak pečovat o koťata

Jak pečovat o koťata? (Očkování, odčervení, …)
Mladé kočky jsou velmi citlivé na stres. Proto v prvních dnech nevystavujte kočku stresovým situacím, kterým se lze vyhnout. Kontrolujte, zda kočka nemá výtok z nosu, průjem nebo výtok z očí. První odčervení je možné již u dvou týdenních koťat. První očkování proti infekčním nemocem se provádí obvykle mezi 6 a 9 týdnem věku. Přeočkování je nutné po 3-4 v týdnech. Veterinární lékař může provést testy infekčních onemocnění, zvláště když nová kočička je nalezenec.

Jako zajistit řádný psychický vývoje naší kočky?
Kočky jsou zvířata, která vyžadují individuální přístup v závislosti na jejich povaze. Mnohé kočky mají silně vyvinuté sociální instinkty a většina nemá problém vyrůstat v přítomnosti jiné kočky. Proto je dobré ji zajistit společníka. Kočky potřebují kontakt s lidmi. Příliš velký i příliš malý zájem o domácího mazlíčka může pro něj být zdrojem stresu. Kočky často chtějí mít rozhled, vyhledávají místa jako jsou skříně, poličky – zde cítí pocit bezpečí. Zajistěte jim vhodné místo k odpočinku

Jsou mladé kočky jsou obzvláště náchylné k infekčním onemocněním?
Pokud kotě je krmeno mateřským mlékem, pak získá odolnost vůči mnoha nemocem. Ale bohužel po nějaké době tato imunita zmizí. Proto je důležité očkování proti infekčním nemocem a virovým respiračním infekcím. Koťata nemají mít žádný kontakt s nemocnými kočkami, pokud nejsou očkována, tak by neměly chodit ven.

Jak vybrat vhodnou stravu pro koťata?
V prvních týdnech života by kotě mělo být krmeno mateřským mlékem. Pokud to z nějakého důvodu není možné (smrt matky, odmítnutí mateřského mléka, příliš málo mateřského mléka) – musíme kotě krmit umělým mlékem. Poté, co jsou koťata odstavena od matky kočky, mohou přejít na krmení pevnou stravu. Existuje mnoho krmiv pro mladé kočky do 4 – 6 měsíců. Požádejte o doporučení svého veterináře. Krmivo pro kočky od renomovaných firem je správně vyvážené a pokrývá potřeby mladých zvířat. Mají vyšší energetickou hodnotu, obsahují více bílkovin a vitamínů. Majitelé se často ptají, zda mladá kočka má pít mléko. Můžete, ale pod podmínkou, že zvíře poté netrpí zažívacími problémy. Některé kočky nemají enzymy nutné k trávení mléka a při pití mléka trpí průjmy. Kočky musí mít stálý přístup k pitné vodě. Mladé kočky jsou obzvlášť citlivé na dehydrataci.

1. Prosim,mam dotaz,nasel jsem kote,parkrat jsem ji dal nazrat a ta uz se me drzi ale domu si ji vzit nemohu muze byt jen venku tak jake zazemi ji mam udelat aby ji nebyla zima a nenachladla.Predem dekuji za odpoved.

pokud je to odrostlejší kotě, tak bude stačit, když ji zařídíte nějaký teplý pelíšek a umístíte ho tak, aby ji tam nikudy netáhlo a nepršelo na ni. A pak už jen pořádně krmit, aby si vytvořila dostatečné tukové zásoby na zimu.

3. prosim budu mít kotě a nevím co pro nej budu potřebovat a co všechno bude vyžadovat. děkuji zaodpověd – předčasně

pro kotě budete potřebovat kočičí záchod se stelivem, nejlepší také na jaké je zvyklá, misku na vodu a krmení, pelíšek, přepravku, škrabadlo a nějaké hračky. Ak býváte na poschodí dobré je zabezpečit okna proti vypadnutí, odstranit jedovaté rostliny a předměty, které by mohlo shodit. Dobré je nechat ho na začátku se v klidě rozhlédnout, pak ho položit na kočičí WC, aby vědělo kde ho může najít. Vyžadovat bude Vaši lásku a starostlivost, to znamená věnovat se mu alespoň půl hodiny denně, ak bude bývat dlouho samo, bylo by dobré sebrat rovno koťata dvě. Krmení, ošetření proti parazitům a vakcinace je popsána v článku. Ak ještě máte nějaké otázky rada svoji odpověď doplním.

5. Môj Mačky iba suché krmivo pre macky. Kupujem veľké balenia v obchode http://semilton.sk/zoo/food-for-cats/, je to veľmi pohodlne pre mňa. Ale obávam sa, že takáto diéta môže poškodiť mačky. Môžem teda kŕmiť Mačky len suchým krmivom?

6. Dobrý deň,
    kvalitné suché krmivo obsahuje všetko, čo Vaša mačička potrebuje. Dôležité je len dohliadnuť na dostatočný príjem vody.