Eklampsie u fen

Doporučujeme špičkové krmivo first mate.
—————————————————————-
Eklampsie u fen
Eklampsie je stav, kdy fena má nedostatek vápníku. Vápník je velmi důležitý pro stavbu kostí a pro správnou funkci svalů. Podílí se také na vedení nervových impulzů, krevní srážlivosti a v důležitých biochemických reakcích v těle. Bohatým zdrojem vápníku je mléko a mléčné výrobky, ryby, kosti, semena a ořechy (mandle, vlašské ořechy, lískové ořechy, sezam), brokolice, maso a chléb.

Známky eklampsie u fen
Eklampsie se často plete s epilepsií.
Symptomy zahrnují:
– svalové křeče
– bezvědomí
– snížení funkce ledvin
– zvýšený krevní tlak
– sípání,
– nekoordinovaný pohyb
– vysoké teploty.

Příčiny eklampsie jsou:
1) špatná výživa
Správné krmivo je velmi důležité pro zdraví psa. Musí být kvalitní a musí obsahovat vyvážený poměr všech látek, které pes potřebuje pro zdraví.

2) nízká hladina bílkovin v krvi
Nedostatek vápníku způsobuje nedostatek bílkovin a nadměrnou ztrátu bílkovin, což může vést k onemocnění ledvin.
3) Nadměrná produkce mléka
Nedostatek vápníku je běžný u kojících fen. Štěňata konzumují velké množství mléka, v této době musí mít fena dostatečné množství vápníku.

Léčba eklampsie
Pomocí katetru (= trubice pro zavedení léků) a injekce je vstřikován roztok vápníku. Fena může být díky svalovým křečím zcela vyčerpána. Může jí být podána dextróza nebo hroznový cukr. Pokud máte podezření, že fena má eklampsii, je třeba ji vzít k veterináři.

Kvalitní krmivo brit: pro štěňata je vhodná receptura brit care puppy, pro mladé psy můžeme doporučit brit care junior large breed a pro starší psy je nejvhodnější brit care senior.

Komentáře jsou uzavřeny.