Dermatologické problémy na břiše kočky

Břicho je velmi zvláštní místo na povrchu těla zvířete. Je to místo, kde jsou lokalizované příznaky mnoha kožních onemocnění. Tato oblast je často vystavena různým druhům kožních problémů díky odlišné srsti v této oblasti.
Naše kočka má holé břicho a na tomto místě ji přestaly růst chlupy.

Co je příčinou?
Tento problém může mít velmi složité příčiny. V případě koček je svědění lokalizováno převážně na hlavě, případně na tlapkách, ale velmi zřídka na břiše. Nemoc je obvykle doprovázena svěděním nebo kožní vyrážkou a strupy. Nemoc je nakažlivá, takže lze očekávat příznaky u všech zvířat, které na sebe vzájemně působí.

Nadměrné vypadávání chlupů na břiše může znamenat alergické onemocnění (kočky, stejně jako psi trpí atopickou dermatitidou, ale často také některou z potravinových alergií nebo alergií na blechy). Dalším důvodem pro toto chování může být docela běžně se vyskytující psychogenní dermatózy. Počet takových případů v posledních letech roste (což zřejmě souvisí s tím, že kočka je stále více populární v našich domácnostech). Tento typ onemocnění je vážný. Existuje několik typů poruch chování u koček. Dermatolog nejprve musí zjistit, zda jsou příčinou kožních onemocnění změny ve stravě. Je-li toto vyloučeno, pak by behaviorista měl začít hledat příčiny změn v psychice kočky. Tento případ se nevztahuje na všechny možné nemoci kůže. V případě alergických onemocnění, zejména kontaktní dermatitidy, je důležité používat vhodné protizánětlivé šampony. Předejděte těmto problémům a podávejte kvalitní krmivo pro kočky.